Renunțarea la cumpărare
Regulament privind serviciul de retur
Renuntarea la cumparare reprezinta un serviciu oferit clientilor SC MOTOUTILAJE SRL societate comerciala cu raspundere limitata, organizata potrivit legii romane, cu sediul Oradea jud.Bihor Bulevardul Decebal nr 46, inregistrata la Registrul Comertului cu nr. J05/2133/2011, numar de inregistrare fiscala RO29457400.
Prin acest serviciu, clientii Bruma – Motoutilaje pot returna in termen de 14 zile calendaristice produsele cumparate din magazinele din reteaua judeteana BRUMA si de pe www.bruma.ro , conform Termenilor si Conditiilor de retur prevazute in prezentul Regulament în condițiile în care produsul NU a fost utilizat.
Acest serviciu nu afecteaza dreptul de retragere prevazut de O.U.G. 34/2014 privind drepturile consumatorilor in cadrul contractelor incheiate cu profesionistii, pentru contractele incheiate la distanta sau contractele incheiate in afara spatiilor comerciale Bruma.
Clientii care renunta la cumparare, solicitand returul unui produs, se vor supune regulilor prezentului Regulament, acceptandu-l in integralitate.
Clientii SC MOTOUTILAJE SRL sunt beneficiarii directi ai acestui serviciu.
Acestia sunt persoane fizice care au achizitionat produse din reteaua de magazine SC MOTOUTILAJE SRL sau de pe www bruma.ro , fiind titularii facturii sau ai bonului fiscal Motoutilaje.
Cum puteti returna produsele achizitionate de la SC Motoutilaje SRL?
Produsele cumparate din magazinele din reteaua SC Motoutilaje SRL sau de pe www bruma.ro pot fi returnate in termen de 14 zile calendaristice:
- in orice magazin SC Motoutilaje SRL din judetul Bihor , cumparatorul predand personal produsul unui reprezentant SC Motoutilaje SRL,
- prin completarea Formularului de Retur afisat pe site la sectiunea Suport Clienti accesibil din contul de utilizator al site-ului wwwbruma.ro, in cont “Cereri returnare”
- declaratie neechivoca in care cumparatorul isi exprima decizia de retragere din contract, a carei primire va fi confirmata (hartie, mail sau fax).
Este necesar să expediezi produsele sau să le înmânezi direct nouă, la cel mai apropiat magazin, în decurs de maximum 14 zile de la data la care produsele au fost livrate.
Termenul de 14 zile calendaristice se calculeaza:
- de la data cumpararii produsului in cazul in care acesta a fost achizitionat in magazin;
- de la data livrarii produsului in cazul in care produsul a fost achizitionat de pe wwwbruma.ro; in cazul unei comenzi care contine mai multe produse, termenul de 14 zile calendaristice se calculeaza de la data livrarii ultimului produs din comanda.
Cumparatorul are dreptul de a se retrage din contractul de vanzare fara a fi nevoit sa justifice decizia si fara a suporta alte costuri.
In conformitate cu Directiva 2011/83/UE, punctul (47) din prezentare: pentru a stabili natura, caracteristicile si modul de functionare a bunurilor, consumatorul ar trebui sa le manuiasca si sa le inspecteze in acelasi mod in care i s-ar permite sa o faca intr-un magazin.
Purtati raspunderea pentru orice eventuala diminuare a valorii produselor, daca in urma verificarii conformitatii, proprietatilor si functionalitatii produselor se dovedeste ca aceasta devalorizare a fost cauzata de manipularea necorespunzatoare, utilizarii necorespunzatoare, de catre dvs.
Conditiile referitoare la produsul returnat
Se recomanda ca produsul returnat sa fie in aceeasi stare in care a fost cumparat sau livrat:
- Sa aiba toate componentele, accesoriile, inclusiv manual de utilizare si certificate de garantie;
- Produsul trebuie sa fie returnat in conditii de siguranta, pe cat posibil in ambalajul original pentru a se evita deteriorarea acestuia la manipulare si/sau transport. Unele produse sunt marcate cu un sigiliu aplicat de producator pe ambalaj. Acest sigiliu nu este prezent in mod obligatoriu, prezenta lui fiind specifica producatorului. Prezenta sigiliului nu este obligatorie pentru a demonstra ca produsul este exact in forma si conditiile in care a fost eliberat de catre producator. Deteriorarea sigiliului nu aduce nici o limitare dreptului de renuntare la contract.
- In cazul in care produsul returnat a beneficiat de oferta “Transport gratuit”, clientul poate returna produsul dupa ce a respectat procedura de retur (vezi formular), dar va suporta costurile transportului dus-intors.
- In cazul unui retur al unui produs care indeplineste condiitile de retur, SC Motoutilaje SRL va returna in cel mai scurt timp valoarea produselor returnate, costurile de transport dus-intors fiind suportate de catre cumparator.
In cadrul returului este posibil ca valoarea returului sa fie redusa. Pentru a creste transparenta si a face lucrurile obiective va prezentam cateva dintre procedurile pe care evaluatorii Bruma.ro le stabilesc pentru a determina gradul de uzura ale produselor. Aceste metode sunt preluate din uzanta interna a industriei.
a. Consumabile: (inclusiv accesoriile sunt considerate consumabile, livrate separat sau impreuna cu alte produse, detasabile sau nedetasabile) sunt reprezentate de orice element care in urma folosirii normale se deterioreaza, urmand ca la un interval de timp sau utilizare sa fie inlocuit pentru a asigura functionarea corespunzatoare a produsului, ele nefiind proiectat sa functioneze pe intreaga perioada de viata a produsului. In mod uzual aici intra: filtre de orice natura, saci, perii de carbon, mandrine, tuburi aspirator, uleiuri, benzina, duze, etc. Odata folosite in sarcina consumabilele sunt considerate deteriorate 100% si urmeaza a fi distruse.
b. Produse (scule electrice cu motor electric):
0%-10% -> utilizare usoara: utilzare usoara, in sarcina sau fara sarcina. Interiorul produsului (mecanisme interne, interior) este intact, nu prezinta urme de uzura si folosire. Exteriorul poate prezenta urme usoare de zgariere pe suprafete fine si lucioase, ca rezultat ai manipularii si folosirii. Produsele nu au urme de material de lucru. Aspectul este similar cu al unui produs expus.
10%-15% -> utilizare medie: produsul a fost utilizat in sarcina, mecanismele interne prezinta urme de folosire, fara urme de material (perii utilizate, urme pe rotoare, urme de vaselina raspandit in mecanisme sunt considerate normale atata timp cat nu este prezent material de lucru / murdarie in acestea) sau afectare a mecanismelor interioare. Exteriorul pentru urme de utilizare pe toate zonele, inclusiv pe zonele dure sau care nu sunt in mod uzual expuse lucrului cu materialul de lucru.
15%-30% -> utilizare intensa: mecanismele interne sunt afectate atat de lucru, cat si de material si impuritati. Exteriorul prezinta urme de folosire intensa. Elemente de uzura interne si extene sunt evidente si nu pot fi nici o forma remediate (aduse la forma initiala), ci doar inlocuite. Produsul este considerat ca si-a implinit o parte din durata de viata tehnologica prin modul (care desi scurt, poate fi intens sau necorespunzator) sau durata utilizarii (daca durata este mare sub folosire corespunzatoare, conform recomandarilor producatorului).
>30% -> produsul este utilizat la lucrari de anvergura, perioade mari de timp sau utilizare necorespunzatoare indiferent de timp. O parte din elemente sunt suficient de degradate incat, desi pot functiona in continuare se recomanda schimbarea lor. Peste acest grad de utilizare se va face o expertiza service a unei terte parti pentru a se stabili pentru ce elemente este nevoie de inlocuire pentru ca aparatului sa ii fie asigurata durata de viata prevazuta la proiectare. Devizul va fi suportata de client. Elementele ce necesita inlocuire (in urma recomandarii service-ului) vor fi suportate integral (alaturi de manopera) de catre client si vor fi adunate suplimentar la valoarea gradului de utilizare.
NOTA: elementele de tip consumabil sau elementele care trebuie inlocuite (piese de schimb) sunt costuri aditive, independente care se adauga.
ATENTIE: sculele cu motor termic, odata pornite, indiferent de utilizare intra la utilizare de minim 15% (peste care se adauga gradele de utilizare expuse mai sus), intrucat la o prima utilizare carburantul / ulei-ul inunda toate mecanismele, pornind procese ireversibile de degradare indiferent de utilizare (procese de imbatranire si oxidare), precum si costuri suplimentare de intretinere (chiar fara utilizare produsul trebuie mentinut la o anumita temperatura si umiditate, cu porniri periodice, schimbare ulei, un depozit nefiind echipat pentru asa ceva). Odata motorul termic inundat el trece intr-o alta stare, motiv pentru care sculele pe motor termin vin fara carburant si cu motorul intact. Doar in anumite cazuri imediat inainte de a fi livrare ele se pornesc pentru a testa functionalitatea lotului.
In cazul in care ambalajul (indiferent de forma lui, cutie de carton sau valiza de plastic / metal) este deteriorat sunt 2 cazuri:
3-4% din valoarea produsului: degradare medie, ca urmare a transportului produsului ambalat necorespunzator, atat prin Curier, cat si prin transport efectuat de Cumparator dintr-un loc in altul.
7% – degradare puternica: ambalajul a fost folosit , prezinta urme de ulitizare la interior si exterior, sau urme de murdarie, inclusiv urme de apa si mizerie. Prezinta zgarieturi pe suprafata, sau nu are toate elementele (inclusiv extra ambalaj de protectie, sau elemente de idenficare). In acest caz este inclusa si deterioararea ambalului prin scris (indiferent de natura lui, marker, pix, etc.) sau ambalare (scoci sau banda izolatoare, etc, care nu poate fi desprinsa fara sa rupa ambalajul)
ATENTIE: aceste informatii sunt orientative. Ele pot fi completate cu observatii in functie de fiecare caz.
Costul de ambalaj deteriorat este aditiv, independent cu celelalte costuri de diminuare. (deteriorare, piese de schimb, consumabile, etc.)
Va rugam sa luati in considerare cele de mai sus atunci cand cumparati un produs cu gandul de a il testa si apoi doriti sa il returnati. Incercati sa utilizati produsul doar in gol.
Produse care nu sunt acceptate la retur
- Produse sigilate care nu pot fi returnate din motive de protectie a sanatatii sau din motive de igiena si care au fost desigilate de consumator, indiferent daca acestea au fost sau nu utilizate dupa desigilare (ex.: ulei motor,ulei amestec);
- produse care prezinta modificari fizice, lovituri, ciobiri, zgarieturi, socuri mecanice sau electrice (nesemnalate ca si defecte estetice in primele 48 de ore de la receptionarea produsului). Nu se accepta pentru returnare produsele care prezinta modificari fizice, lovituri, ciobiri, zgarieturi, socuri,interventii,improvizatii,elemente lipsa, urme de folosire/depozitare neconforma si/sau interventii neautorizate, etc.
- produse aduse pe comenzi speciale ferme pentru a carei furnizare a fost nevoie de plata in avans;
- acumulatorii, becurile obisnuite, becurile cu halogen (scoase din cutia originala);
- daca au fost achizitionate mai multe produse din acelasi model, se accepta retur doar daca unul singur a fost desigilat sau dezambalat;
- In cazul in care se returneaza un produs dintr-un pachet promotional se va returna diferenta dintre pretul de baza si cel promotional al produsului returnat.
Exercitarea dreptului de retragere
Consumatorul informeaza SC MOTOUTILAJE SRL cu privire la decizia de retragere din contract prin completarea Formularului de Retur disponibil pe site www.bruma.ro sau poate returna produsul personal in oricare magazin SC MOTOUTILAJE SRL.
O persoana desemnata din cadrul companiei noastre va demara procedurile de ridicare a produsului/produselor de la adresa de unde a fost expediat coletul.
Pentru produsele pentru care solicitarea de retur s-a facut prin Formularul de Retur de pe site,
Comunicarea cu clientul se va face in scris pe adresa de e-mail cu care s-a efectuat comanda initiala. Suma aferenta returului se va returna prin transfer in cont bancar, atunci cand clientul a platit prin ordin de plata, prin transfer sau in numerar, intr-unul dintre magazinele SC MOTOUTILAJE SRL, la alegerea clientului.
Pentru produsele returnate in magazin sunt necesari urmatorii pasi:
Clientul preda produsul in magazin cu toate componentele, accesoriile, inclusiv manuale si certificate de garantie, obligatoriu insotit de factura/ bon fiscal si de dovada platii, in baza unui proces verbal de predare primire.
SC MOTOUTILAJE SRL va face o evaluare a starii produsului, inclusiv in ceea ce priveste componentele si accesoriile acestuia. Evaluarea produsului predat in magazin se va face in service-ul autorizat de catre personalul autorizat .
SC MOTOUTILAJE SRL va emite o factura de stornare cu valoarea rezultata in urma evaluarii si va rambursa clientului suma respectiva de bani.
Suma aferenta returului, care figureaza in factura fiscala de stornare, ii va fi rambursata clientului prin aceeasi metoda de plata. In cazul in care clientul a achitat numerar sau cu bonuri cadou, suma ii va fi rambursata in numerar, atunci cand returul se face in magazin, in limita plafonului maximal stabilit prin lege, 10.000 lei in cazul persoanelor fizice, (masuri pentru intarirea disciplinei financiare privind operatiunile de incasari si plati in numerar” din Legea nr.70/2015 pentru intarirea disciplinei financiare privind operatiunile de incasari si plati in numerar si pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 193/2002 privind introducerea sistemelor moderne de plata).
In cazul in care plata comenzii s-a facut cu un card bancar, rambursarea se va face prin aceeasi metoda de plata in cel mult 14 zile de la data la care SC MOTOUTILAJE SRL intra in posesia produsului returnat si este evaluat, dar nu mai mult de 14 zile calendaristice din momentul in care SC MOTOUTILAJE este informat de decizia de retragere din contract a consumatorului.
In situatia returului in magazin, daca clientul opteaza pentru inlocuirea produsului returnat cu un alt produs disponibil la vanzare, clientului i se va rambursa doar diferenta dintre valoarea returului si pretul noului produs (sau, dupa caz, va achita diferenta de bani). In cazul unui retur in magazin cu o valoare ce depaseste plafonul maximal pentru platile in numerar, plata se va face tot prin transfer bancar.
In cat timp va vom restitui suma aferenta returului?
In cazul returului efectuat in magazin, suma aferenta acestuia va fi restituita pe loc, in limita plafonului maximal al platilor in numerar si in limita numerarului disponibil in casierie in ziua returului.
Termenul se poate prelungi in cazul lipsei de lichiditati, caz in care cumparatorul va fi informat si, cu acordul acestuia, se va stabili o noua data de rambursare a sumei aferenta returului.
Exceptie fac restituirile prin virament bancar, caz in care se va face in cel mult 7 zile de la data la care SC MOTOUTILAJE SRL intra in posesia produsului returnat si este evaluat dar nu mai mult de 14 zile calendaristice din momentul in care SC MOTOUTILAJE SRL este informat de decizia de retragere din contract a consumatorului.
Rambursarea sumelor pentru returul online se va face in cel mult 7 zile de la data la care SC MOTOUTILAJE SRL intra in posesia produsului returnat, dar nu mai mult de 14 zile calendaristice din momentul in care SC MOTOUTILAJE SRL este informat de decizia de retragere din contract a consumatorului.
Ziua in care consumatorul isi exercita dreptul de retragere din contract nu se va lua in seama la calculul termenului, iar in cazul in care ultima zi a termenului este o zi nelucratoare, SC MOTOUTILAJE SRL va prelungi termenul in mod corespunzator.
Prelucrarea datelor cu caracter personal in scopul efectuarii returului
In cazul in care nu exista neconformitati iar produsele indeplinesc toate conditiile de retur mentionate mai sus, angajatii SC MOTOUTILAJE SRL vor proceda la intocmirea documentelor financiar-contabile aplicabile, in conformitate cu prevederile legale (factura de retur/avans, dispozitie de compensare, dispozitie de plata, chitanta). Datele necesare intocmirii documentelor mai sus mentionate fac referire la: nume, prenume, domiciliu, seria si nr. CI, cont bancar, dupa caz. Vom folosi datele cu caracter personal in scopul intocmirii documentelor financiar-contabile, conform dispozitiilor legale in vigoare. In cazul in care dumneavoastra nu doriti sa furnizati aceste date, returnarea produselor nu este posibila chiar daca se incadreaza in conditiile de retur mai sus prezentate, intrucat nu ne putem conforma legislatiei din domeniul fiscal.
Costuri si taxe speciale pentru renuntarea la cumparare:
SC MOTOUTILAJE SRL poate refuza colaborarea cu consumatorii care au abuzat de dreptul de a renunta la cumparare. Notificarea acestora se va face anterior impunerii restrictiilor privind vanzarea de produse sau servicii.