Renunțarea la cumpărare

Regulament privind serviciul de retur 

Renuntarea la cumparare reprezinta un serviciu oferit clientilor SC MOTOUTILAJE SRL societate comerciala cu raspundere limitata, organizata potrivit legii romane, cu sediul Oradea jud.Bihor Bulevardul Decebal nr 46, inregistrata la Registrul Comertului cu nr. J05/2133/2011, numar de inregistrare fiscala RO29457400.

Prin acest serviciu, clientii  Bruma – Motoutilaje pot returna in termen de 14 zile calendaristice produsele cumparate din magazinele din reteaua judeteana BRUMA si de pe www.bruma.ro  , conform Termenilor si Conditiilor de retur prevazute in prezentul Regulament în condițiile în care produsul NU a fost utilizat.

Acest serviciu nu afecteaza dreptul de retragere prevazut de O.U.G. 34/2014 privind drepturile consumatorilor in cadrul contractelor incheiate cu profesionistii, pentru contractele incheiate la distanta sau contractele incheiate in afara spatiilor comerciale Bruma.

Clientii care renunta la cumparare, solicitand returul unui produs, se vor supune regulilor prezentului Regulament, acceptandu-l in integralitate.

Clientii SC MOTOUTILAJE SRL  sunt beneficiarii directi ai acestui serviciu.

Acestia sunt persoane fizice care au achizitionat produse din reteaua de magazine SC MOTOUTILAJE SRL   sau de pe www bruma.ro , fiind titularii facturii sau ai bonului fiscal Motoutilaje.

Cum puteti returna produsele achizitionate de la SC Motoutilaje SRL?

Produsele cumparate din magazinele din reteaua  SC Motoutilaje SRL sau de pe www bruma.ro pot fi returnate  in termen de 14 zile calendaristice:

  • in orice magazin SC Motoutilaje SRL din judetul Bihor , cumparatorul predand personal produsul unui reprezentant SC Motoutilaje SRL,
  • prin completarea Formularului de Retur afisat pe site la sectiunea Suport Clienti accesibil din contul de utilizator al site-ului wwwbruma.ro,  in cont “Cereri returnare”
  • declaratie neechivoca in care cumparatorul isi exprima decizia de retragere din contract, a carei primire va fi confirmata (hartie, mail sau fax).

Termenul de 14 zile calendaristice se calculeaza:

  • de la data cumpararii produsului in cazul in care acesta a fost achizitionat in magazin;
  • de la data livrarii produsului in cazul in care produsul a fost achizitionat de pe  wwwbruma.ro; in cazul unei comenzi care contine mai multe produse, termenul de 14 zile calendaristice se calculeaza de la data livrarii ultimului produs din comanda.

Cumparatorul are dreptul de a se retrage din contractul de vanzare fara a fi nevoit sa justifice decizia si fara a suporta alte costuri.

In conformitate cu Directiva 2011/83/UE, punctul (47) din prezentare: pentru a stabili natura, caracteristicile si modul de functionare a bunurilor, consumatorul ar trebui sa le manuiasca si sa le inspecteze in acelasi mod in care i s-ar permite sa o faca intr-un magazin.

Purtati raspunderea pentru orice eventuala diminuare a valorii produselor, daca in urma verificarii conformitatii, proprietatilor si functionalitatii produselor se dovedeste ca aceasta devalorizare a fost cauzata de manipularea necorespunzatoare, utilizarii necorespunzatoare, de catre dvs.

Conditiile referitoare la produsul returnat

Se recomanda ca produsul returnat sa fie in aceeasi stare in care a fost cumparat sau livrat:

  • Sa aiba toate componentele, accesoriile, inclusiv manual de utilizare si certificate de garantie;
  • Produsul trebuie sa fie returnat in conditii de siguranta, pe cat posibil in ambalajul original pentru a se evita deteriorarea acestuia la manipulare si/sau transport. Unele produse sunt marcate cu un sigiliu aplicat de producator pe ambalaj. Acest sigiliu nu este prezent in mod obligatoriu, prezenta lui fiind specifica producatorului. Prezenta sigiliului nu este obligatorie pentru a demonstra ca produsul este exact in forma si conditiile in care a fost eliberat de catre producator. Deteriorarea sigiliului nu aduce nici o limitare dreptului de renuntare la contract.
  • In cazul in care produsul returnat a beneficiat de oferta “Transport gratuit”, clientul poate returna produsul dupa ce a respectat procedura de retur (vezi formular), dar va suporta costurile transportului dus-intors.
  • In cazul unui retur al unui produs care indeplineste condiitile de retur, SC Motoutilaje SRL va returna in cel mai scurt timp valoarea produselor returnate,  costurile de transport dus-intors fiind suportate de catre cumparator.

Produse care nu sunt acceptate la retur

  • Produse sigilate care nu pot fi returnate din motive de protectie a sanatatii sau din motive de igiena si care au  fost desigilate de consumator, indiferent daca acestea au fost sau nu utilizate dupa desigilare (ex.: ulei motor,ulei amestec);
  • produse care prezinta modificari fizice, lovituri, ciobiri, zgarieturi, socuri mecanice sau electrice (nesemnalate ca si defecte estetice in primele 48 de ore de la receptionarea produsului). Nu se accepta pentru returnare produsele care prezinta modificari fizice, lovituri, ciobiri, zgarieturi, socuri,interventii,improvizatii,elemente lipsa, urme de folosire/depozitare neconforma si/sau interventii neautorizate,  etc.
  • produse aduse pe comenzi speciale ferme pentru a carei furnizare a fost nevoie de plata in avans;
  • acumulatorii, becurile obisnuite, becurile cu halogen (scoase din cutia originala);
  • daca au fost achizitionate mai multe produse din acelasi model, se accepta retur doar daca unul singur a fost desigilat sau dezambalat;
  • In cazul in care se returneaza un produs dintr-un pachet promotional se va returna diferenta dintre pretul de baza si cel promotional al produsului returnat.

Exercitarea dreptului de retragere

Consumatorul informeaza SC MOTOUTILAJE SRL  cu privire la decizia de retragere din contract prin completarea Formularului de Retur disponibil pe site www.bruma.ro sau poate returna produsul personal in oricare magazin SC MOTOUTILAJE SRL.

O persoana desemnata din cadrul companiei noastre va demara procedurile de ridicare a produsului/produselor de la adresa de unde a fost expediat coletul.

Pentru produsele pentru care solicitarea de retur s-a facut prin Formularul de Retur de pe site,

Comunicarea cu clientul se va face in scris pe adresa de e-mail cu care s-a efectuat comanda initiala. Suma aferenta returului se va returna prin transfer in cont bancar, atunci cand clientul a platit prin ordin de plata, prin transfer sau in numerar, intr-unul dintre magazinele SC MOTOUTILAJE SRL, la alegerea clientului.

Pentru produsele returnate in magazin sunt necesari urmatorii pasi:

Clientul preda produsul in magazin cu toate componentele, accesoriile, inclusiv manuale si certificate de garantie, obligatoriu insotit de factura/ bon fiscal si de dovada platii, in baza unui proces verbal de predare primire.

SC MOTOUTILAJE SRL  va face o evaluare a starii produsului, inclusiv in ceea ce priveste componentele si accesoriile acestuia. Evaluarea produsului predat in magazin se va face in service-ul autorizat  de catre personalul autorizat .

SC MOTOUTILAJE SRL va emite o factura de stornare cu valoarea rezultata in urma evaluarii si va rambursa clientului suma respectiva de bani.

Suma aferenta returului, care figureaza in factura fiscala de stornare, ii va fi rambursata clientului prin aceeasi metoda de plata. In cazul in care clientul a achitat numerar sau cu bonuri cadou, suma ii va fi rambursata in numerar,  atunci cand returul se face in magazin, in limita plafonului maximal stabilit prin lege, 10.000 lei in cazul persoanelor fizice, (masuri pentru intarirea disciplinei financiare privind operatiunile de incasari si plati in numerar” din Legea nr.70/2015 pentru intarirea disciplinei financiare privind operatiunile de incasari si plati in numerar si pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 193/2002 privind introducerea sistemelor moderne de plata).

In cazul in care plata comenzii s-a facut cu un card bancar, rambursarea se va face prin aceeasi metoda de plata in cel mult 14 zile de la data la care SC MOTOUTILAJE SRL intra in posesia produsului returnat si este evaluat, dar nu mai mult de 14 zile calendaristice din momentul in care SC MOTOUTILAJE  este informat de decizia de retragere din contract a consumatorului.

In situatia returului in magazin, daca clientul opteaza pentru inlocuirea produsului returnat cu un alt produs disponibil la vanzare, clientului i se va rambursa doar diferenta dintre valoarea returului si pretul noului produs (sau, dupa caz, va achita diferenta de bani). In cazul unui retur in magazin cu o valoare ce depaseste plafonul maximal pentru platile in numerar, plata se va face tot prin transfer bancar.

In cat timp va vom restitui suma aferenta returului?

In cazul returului efectuat in magazin, suma aferenta acestuia va fi restituita pe loc, in limita plafonului maximal al platilor in numerar si in limita numerarului disponibil in casierie in ziua returului.

Termenul se poate prelungi in cazul lipsei de lichiditati, caz in care cumparatorul va fi informat si, cu acordul acestuia, se va stabili o noua data de rambursare a sumei aferenta returului.

Exceptie fac restituirile prin virament bancar, caz in care se va face in cel mult 7 zile de la data la care SC MOTOUTILAJE SRL  intra in posesia produsului returnat si este evaluat  dar nu mai mult de 14 zile calendaristice din momentul in care SC MOTOUTILAJE SRL este informat de decizia de retragere din contract a consumatorului.

Rambursarea sumelor pentru returul online se va face in cel mult 7 zile de la data la care SC MOTOUTILAJE SRL  intra in posesia produsului returnat, dar nu mai mult de 14 zile calendaristice din momentul in care SC MOTOUTILAJE SRL este informat de decizia de retragere din contract a consumatorului.

Ziua in care consumatorul isi exercita dreptul de retragere din contract nu se va lua in seama la calculul termenului, iar in cazul in care ultima zi a termenului este o zi nelucratoare, SC MOTOUTILAJE SRL va prelungi termenul in mod corespunzator.

Prelucrarea datelor cu caracter personal in scopul efectuarii returului

In cazul in care nu exista neconformitati iar produsele indeplinesc toate conditiile de retur mentionate mai sus, angajatii SC MOTOUTILAJE SRL vor proceda la intocmirea documentelor financiar-contabile aplicabile, in conformitate cu prevederile legale (factura de retur/avans, dispozitie de compensare, dispozitie de plata, chitanta). Datele necesare intocmirii documentelor mai sus mentionate fac referire la: nume, prenume, domiciliu, seria si nr. CI, cont bancar, dupa caz. Vom folosi datele cu caracter personal in scopul intocmirii documentelor financiar-contabile, conform dispozitiilor legale in vigoare. In cazul in care dumneavoastra nu doriti sa furnizati aceste date, returnarea produselor nu este posibila chiar daca se incadreaza in conditiile de retur mai sus prezentate, intrucat nu ne putem conforma legislatiei din domeniul fiscal.

Costuri si taxe speciale pentru renuntarea la cumparare:

SC MOTOUTILAJE SRL  poate refuza colaborarea cu consumatorii care au abuzat de dreptul de a renunta la cumparare. Notificarea acestora se va face anterior impunerii restrictiilor privind vanzarea de produse sau servicii.